
“Ik ga informatica studeren”, zei ik jaren geleden tegen mijn ouders. Zij vonden het geen goed idee. “Dat doet iedereen. Over een paar jaar sta je met honderd man voor 1 vacature op de stoep bij een potentiële werkgever”, klonk het. Bovendien was ik goed in talen dus dáár moest ik in verder!
Zo gezegd, zo gedaan… Ik startte mijn studies secretariaatsbeheer. Daar werd ik voor het eerst gebeten door het HR-virus. De lessen personeelsbeheer en informatica waren de vakken waar ik écht van genoot. Niet te verwonderen dat ik mijn stageplekken dan ook in de HR-sector zocht. Met mijn diploma op zak, begon ik aan mijn loopbaan als personal assistant. Niet veel later begon het informatica-beestje opnieuw te kriebelen. Ik hield me meer en meer bezig met het automatiseren van de processen binnen het bedrijf in plaats van met mijn werkzaamheden als personal assistant. Na 3 jaar hield ik het voor gezien. Het was simpelweg niks voor mij.
Kansen grijpen
Ik zocht de HR-sector opnieuw op en belandde als consultant in de uitzendsector. Ook daar duurde het niet lang of de informatica-kriebels kwamen weer de kop op zetten. Al snel werd ik ‘ambassadeur’ in mijn regio voor vragen rond onze toenmalige frontoffice applicatie. Ik moest dan ook niet lang nadenken toen ze me een aantal jaren later vroegen om de overstap naar de ICT-afdeling te maken. Dít was mijn kans en die greep ik dan ook met beide handen! Ik ging aan de slag als functioneel analist voor de frontoffice applicatie die in een uitdoofscenario zat. Ook daar werd immers hard gewerkt aan een vernieuwde frontoffice applicatie, net zoals bij Prato nu. Daarnaast mocht ik me, op basis van enkele hoofdlijnen, volledig uitleven op de bouw van een nieuwe marktbewerkingstool die het vernieuwde commerciële proces zou ondersteunen.
Hallo, SQL!
Een aantal jaren later, na de stopzetting van de oude frontoffice applicatie, kwam ik op het Infocenter terecht als tweedelijns helpdeskmedewerker. Ik maakte voor het eerst kennis met SQL en databasestructuren. Ik vond het geweldig om bugs te onderzoeken, queries te schrijven, gevraagde aanpassingen aan de software uit te schrijven ter voorbereiding voor de analist en uiteindelijk het eindresultaat te zien: een tevreden klant!
Ik verhuisde naar Limburg en ging op zoek naar een nieuwe uitdaging in de regio. Toen de vacature van tweedelijns helpdeskmedewerker bij Prato mijn pad kruiste, maakte mijn hart een sprongetje. ICT én HR. In één bedrijf. Ik reageerde onmiddellijk. Gelukkig klikte het meteen tussen Prato en mij en kon ik mijn pad verder zetten op de Prato-helpdesk. Ik voelde me onmiddellijk als een vis in het water. Prato is dan ook een fantastisch bedrijf om voor te werken. Ons motto is niet voor niets ‘Growing Smart Together’. Groeien in kennis, in samenwerking, als bedrijf en als persoon. Het wordt hier dagelijks gestimuleerd.
Ben jij, net als ik, gebeten door HR en ICT? Heb je zin om ons helpdesk team te komen versterken? Reageer dan snel op onze vacature.
Ingrid