
Bij Prato geven en krijgen we graag feedback, want dat laat teams en individuen groeien. Constructieve feedback is bedoeld om je collega ergens bewust van te maken, zodat hij/zij in de toekomst zaken anders kan aanpakken.
Bij Prato beoordelen we elkaar sowieso niet op de klassieke manier met een jaarlijkse evaluatie. Maandelijks organiseren we 1-2-1’s (one to one) waarbij we elkaar feedback geven. Deze gesprekken zijn dus ‘tweerichtingsverkeer’. Leads en collega’s hebben dankzij de 1-2-1 de mogelijkheid om regelmatig de persoonlijke en operationele voortgang te bespreken, knelpunten te benoemen en doelen voor de komende periode vast te leggen.
Feedback & Food
Feedback geef je best altijd onmiddellijk, aan iedereen, binnen je team en daarbuiten. Op de werkvloer ben je met z’n allen verantwoordelijk voor de goede gang van zaken.
Is dat soms lastig? Ja, het is niet makkelijk om iemand negatieve feedback te geven en complimentjes worden vaak vergeten. Sinds we feedback tastbaar gemaakt hebben met taco’s, sushi’s en burgers lukt het steeds beter. Prato en eten is sowieso een match made in heaven.
Taco’s gebruiken we om elkaar te feliciteren, te bedanken en in de bloemetjes te zetten. Positieve feedback dus, vaak voorzien van complimenten.
Sushi staat voor onversneden rauwe feedback. Deze opbouwende kritiek vertrekt vanuit goede intenties, maar liegt er niet om: de volgende keer pakken we het anders aan.
Burgers worden gebruikt door collega’s die hun feedback graag positief verpakken.
Onze eigen draai
Toegegeven, wij hebben het warm water niet opnieuw uitgevonden, deze blog was onze inspiratie. Wel geven we er onze eigen draai aan. Taco’s en sushi’s zorgen bij Prato inmiddels voor boeiende discussies en nóg betere samenwerking.